Educatie

Waar kan je beter leren dan op een plaats waar de geschiedenis nog leeft? De vele verhalen van de Sint-Katharinakerk bieden een grote educatieve meerwaarde. Een bezoek in schoolverband is een grote aanrader. Om jouw schoolbezoek en de voorbereidingen in de klas gemakkelijker te maken, voorzien we diverse schoolpakketten.

‘Ik zie, ik zie … wat jij niet ziet’ – educatief pakket voor leerlingen van 9 tot 11 jaar.
Is dit wel onze Sint-Katharinakerk? Hoe valt het licht? Welke kleuren zijn er?
Samen met een gids ga je op ontdekkingstocht in de Sint-Katharinakerk en het Stedelijk Museum om dan zelf aan de slag te gaan als kunstenaar. Kinderen worden kunstkenners bij het schilderij ‘Interieur van de kerk’ van Johannes Bosboom.

Heilig Bloedfilm – kortfilm met educatieve opdrachten voor leerlingen van 12 tot 14 jaar.
Speciaal voor de eerste graad middelbaar onderwijs werd een educatief luik uitgewerkt, waarin het volledige verhaal van het Heilig Bloed geïllustreerd wordt a.d.h.v. 12 ankerbeelden.

Bijkomend werden ook opdrachten voor Godsdienst, Geschiedenis en Plastische opvoeding voorzien, zodat leerlingen al doende kunnen leren over deze mooie aloude processie in Hoogstraten.

Het Stedelijk Museum Hoogstraten biedt verschillende educatieve pakketten voor scholen aan. Indien u meer info wenst, kan u contact opnemen op 03 340 19 80 of via [email protected].”