Pastorale eenheid Sint-Franciscus

De pastorale eenheid staat klaar om al je vragen met betrekking tot het geloofsleven en de kerkgemeenschap te beantwoorden. Voor alle vieringen zoals doopsels, huwelijken, communies en afscheidsvieringen kan je bij hen terecht.

De pastorale eenheid van Hoogstraten en Rijkevorsel laat zich inspireren door Franciscus van Assisi en paus Franciscus I. Beiden tonen zij een bijzondere aandacht voor Gods schepping en voor al wie arm is of uitgestoten. Hun doorleefde vreugde en authenticiteit geven kracht en enthousiasme aan de pastorale eenheid. De toewijding en eenvoud, richten de aandacht van de eenheid. Maar bovenal leert de liefdevolle uitstraling van beide figuren de verbondenheid met God, met de anderen, met de natuur en met onszelf te versterken.

Wil je zelf bijdragen aan de lokale kerkgemeenschap, ook dan kan je contact opnemen met de pastorale eenheid. Zij kijken graag samen met jou op welke manier je jouw steentje kan bijdragen.