QR-codes

Bij 8 kunstschatten doorheen de Sint-Katharinakerk vind je een QR-code. Door deze code te scannen met een QR-lezer op jouw smartphone (gratis te downloaden via jouw App Store of via Google Play) wordt jouw toestel automatisch verbonden met een audiogids.

Je hoort een korte toelichting over het onderwerp waarbij je jezelf bevindt. Je krijgt tekst en uitleg bij o.a. het praalgraf, de glasramen, het koorgestoelte, Heilig Bloed en het leven van Sint-Jozef. Ook bij de orgels is er een QR-code voorzien. Hier krijg je een muziekopname te horen.

Om deze audiogids in de beste omstandigheden te kunnen beluisteren en de stilte in de kerk niet te verstoren, vragen we je om jouw toestel te gebruiken met een koptelefoon of met ‘oortjes’. Oortjes voor eenmalig gebruik zijn gratis te verkrijgen aan de balie van de kerkwachter. Je mag deze nadien mee naar huis nemen.